*alt_site_homepage_image*
lt
en hr

Lietuvos Respublikos paso ar asmens tapatybės kortelės išdavimo arba keitimo ambasadoje tvarka ir galiojimas

Lietuvos Respublikos paso ar asmens tapatybės kortelės išdavimo arba keitimo ambasadoje tvarka ir galiojimas

Lietuvos Respublikos paso ar asmens tapatybės kortelės išdavimo arba keitimo ambasadoje tvarka ir galiojimas

 

SVARBU: Dokumentai Lietuvos Respublikos ambasadoje Kroatijoje priimami tik iš anksto internetu užsiregistravus priėmimui.

 

Į Lietuvos Respublikos ambasadą Kroatijos Respublikoje dėl Lietuvos Respublikos paso ar asmens tapatybės kortelės išdavimo/ keitimo gali kreiptis tik Lietuvos Respublikos piliečiai, gyvenantys užsienyje, t. y. deklaravę išvykimą iš Lietuvos į užsienio valstybę. Dokumentų, patvirtinančių deklaruotą ar gyvenamąją vietą, pateikti nereikia. Ši informacija bus patikrinta priėmimo metu ir, jei reikės deklaruoti išvykimą iš Lietuvos, tai bus galima padaryti tuo pačiu metu (paslauga nemokama).

Gyvenamosios vietos deklaruoti nereikia:

  • konsulinėse įstaigose bei atstovybėse prie tarptautinių organizacijų, tarptautinėse organizacijose dirbantiems asmenims ir kartu su jais išvykusiems šeimos nariams visą darbo šiose įstaigose ar organizacijose laiką;
  • asmenims, atliekantiems privalomąją arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą;
  • asmenims, kurie gydosi stacionarinėse sveikatos priežiūros įstaigose;
  • moksleiviams ir studentams mokymosi laikotarpiu (išskyrus nepilnamečius, kurių tėvai yra deklaravę gyvenamąją vietą užsienio valstybėje);
  • asmenims, atliekantiems laisvės atėmimo bausmę, laikomiems kardomojo kalinimo vietoje;
  • jūreiviams.

Jeigu paso arba asmens tapatybės kortelės galiojimo laikas yra pasibaigęs anksčiau nei prieš 1 metus, būtina pateikti dokumentą, patvirtinantį gyvenamosios vietos užsienio valstybės pilietybės įgijimą/neįgijimą, arba sutikimą Migracijos departamentui kreiptis į tos užsienio valstybės kompetentingas institucijas šiai informacijai gauti.

 

Pasas ar asmens tapatybės kortelė keičiami, kai:

  • pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą (valstybės pavadinimas), tautybę ar jam suteikiamas naujas asmens kodas;
  • jis tapo netinkamas naudoti;
  • jame yra netikslių įrašų;
  • pasibaigė jo galiojimo laikas;
  • to pageidauja pilietis;
  • jei pase išnaudoti vizoms skirti lapai.

 

Asmens tapatybės kortelė (ATK) galioja:

  • 2 metus, jei ji išduota piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei ji išduota piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei ji išduota piliečiui nuo 16 metų iki 70 metų amžiaus;
  • 30 metų jei ji išduota piliečiui nuo 70 metų amžiaus;
  • 12 mėnesių, kai laikinai negalima nuskaityti jokių piliečio pirštų atspaudų.

Į asmens tapatybės kortelę įrašomi 3 metus galiojantys asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje ir kvalifikuoti sertifikatai, leidžiantys pasirašyti elektroninius dokumentus kvalifikuotu elektroniniu parašu. Vokas su slaptažodžiu, kuris yra būtinas naudojantis sertifikatų suteikiamomis galimybėmis, išduodamas ir sertifikatai aktyvuojami asmenims, sulaukusiems 14 metų ir tik tuo atveju, jei jie dalyvauja atsiimant asmens dokumentą.                                                    

Pasibaigus sertifikatų galiojimo terminui, užblokavus slaptažodį (PIN kodą) arba tuo atveju, jei vokas su slaptažodžiu nebuvo įteiktas atsiimant kortelę, sertifikatai yra atnaujinami asmeniui atvykus į Migracijos departamento teritorinį skyrių Lietuvoje (diplomatinė atstovybė ar konsulinė įstaiga užsienio valstybėje dėl sertifikatų atnaujinimo netarpininkauja).

 

Pasas galioja:

  • 2 metus, jei jis išduotas piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei jis išduotas piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei jis išduotas piliečiui nuo 16 metų amžiaus;
  • 12 mėnesių, kai laikinai negalima nuskaityti jokių piliečio pirštų atspaudų.

 

ATKREIPIAME DĖMESĮ:

  • Lietuvos Respublikos ambasada Kroatijoje asmens tapatybės kortelę ar pasą išduoda/keičia tik bendrąja tvarka. Nuo prašymo pateikimo dienos tai gali užtrukti iki dviejų mėnesių.
  • Jeigu asmens tapatybės kortelė ar pasas keičiamas pasikeitus asmens duomenims (vardui, pavardei ar kt.), jeigu išduodamas pirmasis šis dokumentas vaikams, gimusiems iki 2008-07-22 ir įgijusiems kitos valstybės pilietybę,  išdavimo laikas gali būti ilgesnis.
  • Skubos tvarka asmens tapatybės kortelę ar (ir) pasą galima pakeisti tik Lietuvoje Migracijos departamento teritoriniuose skyriuose.
  • Jeigu asmens tapatybės kortelės ar paso galiojimo laikas yra pasibaigęs anksčiau nei prieš 1 metus, būtina pateikti dokumentą, patvirtinantį gyvenamosios vietos užsienio valstybės pilietybės įgijimą/neįgijimą, arba sutikimą Migracijos departamentui kreiptis į tos užsienio valstybės kompetentingas institucijas šiai informacijai gauti.
  • Iš anksto pildyti prašymo dėl asmens dokumentų išdavimo ar keitimo nereikia, kadangi jis bus pildomas priėmimo ambasadoje metu.
  • Keičiamo paso arba asmens tapatybės kortelės ambasadoje palikti nereikia. Keičiamas asmens dokumentas, sutikrinus asmens duomenis, yra grąžinamas asmeniui.
  • Asmenys nuo 16 metų amžiaus prašymą ir kitus dokumentus pateikia asmeniškai.
  • Jeigu asmuo pageidauja, kad jo ar vaiko pagamintas pasas ar (ir) asmens tapatybės kortelė ir nuo 14 metų prie jos išduodami sertifikatai (asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatas ir kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatas) būtų išsiųsti registruotu paštu, papildomai pateikiamas apmokėtas pašto vokas (kiekvienam dokumentui atskirai).
  • Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille), jeigu Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ir Europos Sąjungos teisės aktai nenumato kitaip, ir išversti į lietuvių kalbą (ambasada vertimo paslaugų neteikia).

 

Teisės aktai, reglamentuojantys asmens tapatybės kortelės ir paso išdavimą/keitimą